Món Sant Benet, víctimes o creadors d’un nou màrqueting viral?
Ahir mateix, 17 de gener, van fer un comentari a l’article de les promeses d’en Zapatero. Tan bon punt el vaig veure vaig mal pensar, tenia tota la mala pinta de ser un altre comentari d’spam. És força semblant als que vaig rebre fa unes dies, a diferència de que aquest està escrit en català i conté un enllaç.
Vaig sospitar que el mateix autor hauria fet el mateix comentari a d’altres blogs, però es veu que va començar a escampar la cosa a partir d’ahir i els cercadors encara no n’havien indexat res. Avui, buscant una part del comentari ja es pot localitzar a utupia i un altre blog, suposo que en poc temps la campanya es propagarà més.
Aquest és el comentari:
Normalment paso pel teu blog, però mai havía deixat comentaris.
Felicitats, m’agrada molt. : )He trobat aquest vídeo i em sembla molt curiós. Es tracte d’un reportatje d’una cadena de tv de no sé on, en el que es parla dels fenòmens extranys que han passat en un monestir a prop de Manresa. Aquí teniu el link.
El vídeo, que té un cert regust al de l’àngel caigut, és una part d’un reportatge d’una cadena de televisió anglesa sobre l’existència d’el·lipsis en el temps al monestir de Sant Benet, situat prop de Manresa. I em sembla que no m’equivoco si afirmo que es part d’una campanya de màrqueting viral. Per què m’ho penso?
- La base científica de la teoria de les el·lipsis temporals és nul·la.
- El vídeo té més trampa que els del Fríker Jiménez.
- L’usuari de Youtube que ha penjat els vídeos just es va donar d’alta ahir.
- El comentari de l’usuari a Youtube enllaça amb la pàgina d’un complex turístic que seguidament comentaré, i també mostra aquesta mateixa adreça al final del vídeo.
- La suposada televisó anglesa 7Tv no existeix, o almenys no la trobo.
- Estan escampant el mateix comentari afalagador i mentider per varis blogs.
El que sí és tan cert com les seves parets centenàries és el monestir de Sant Benet situat al nou complex Món Sant Benet. El va inaugurar recentment el President i ofereix bàsicament els serveis de descans i repòs a l’hotel del complex, tast i tallers de cuina el·laborada i celebració de convencions; tot perfumat amb l’atractiu del monastir.
Així doncs, qui ha endegat la campanya viral? Jo tinc la teoria, basada en simples especulacions que l’empresa de publicitat, comunicació i màrqueting Lorem Ipsum SL és la responsable de la campanya.
Per què? Doncs perquè el domini del complex està registrat al seu nom i perquè el tipus de campanya pot encaixar perfectament dins una empresa d’aquest perfil. I que consti com a registrador del domini que vol dir? Home, doncs que probablement la web l’han dissenyada ells, cosa que puc confirmar amb la còpia que hi ha guardada als servidors de Google d’una prova de la web que tenien penjada a un domini que pel que veig tenen destinat a posar-hi proves del projectes que porten a terme.
No cal dir que em puc equivocar, tot són elucubracions. Si algú en té més informació o ho pot desmentir que ho faci si us plau. Sinó simplement continuaré suposant que això és la campanya d’aquesta agència per donar a conèixer de la forma més fàcil i ràpida un dels seus treballs.
Informació fresca a dia 24 de gener de 2008
En els darrers dies hi han hagut novetats. Per una part sembla que l’ofensiva publicitària obre un nou front a la ràdio, ahir al vespre vaig sentir l’anunci a Rac1 que deia més o menys el mateix que el comentari repetitiu. Si algú l’escolta un altre cop, i em pot dir l’hora exacta en que s’ha emès ho agrairé (utopiq{garrofa}utupia.com).
Per contra ja ha caducat la còpia de la pàgina que hi havia als servidors de Google, però això ho rescabalen els comentaris -que agraeixo- de l’stb que afirma haver treballat a Lorem Ipsum SL i saber que utilitzen aquestes tècniques, i de la xis que ha reconegut el laboratori del vídeo, és de l’escola Paidos de Sant Fruitós on ella va anar de petita. O sigui que d’expert anglès en martingales temporals res de res.
I de regal un petit recopilatori d’alguns llocs on he trobat l’infame comentari:
- A cal Benjamí.
- A Fent la viu viu.
- I ca l’Argelaguer.
Rectificació a dia 2 de març de 2008
No sé ben bé si el que jo suposava era erroni, però està clar que la campanya l’han endegat els de l’agència Tiempo BBDO, el mateixos de la campanya del Amo a Laura o del fals robtario de la cadira del Zapatero. Gràcies a una, per la informació.
El que em queda per esbrinar, és quina relació hi ha entre els de Lorem Ipsum i els de Tiempo BBDO…
Sunday, 20 de January, 2008 a les 13:24h
Una campanya de propaganda de puta mare, sens dubte… original.
Sunday, 20 de January, 2008 a les 16:31h
Si la campanya és bona o dolenta és discutible, en tot cas això ho diran els resultats. Però d’original no en té gaire cosa, el màrqueting viral ja no és gaire innovador a dia d’avui.
Tuesday, 22 de January, 2008 a les 18:15h
Us confirmo que es marketing viral… jo he treballat a st. benet i ho se de bona font.
Tuesday, 22 de January, 2008 a les 19:56h
Moltes gràcies per la informació stb!
Wednesday, 23 de January, 2008 a les 22:13h
no estig d’acord
Wednesday, 23 de January, 2008 a les 23:06h
c3p3, si vols ens pots explicar perquè no hi estàs d’acord. Se’n diu argumentar.
Thursday, 24 de January, 2008 a les 16:58h
És un muntatge!!el laboratori que es veu en el video és el laboratori de l’escola Paidos, a Sant Fruitós, on havia anat de petita!
A més, l’experiment del rellotge de sorra és tan fàcil com grabar el rellotge al revés!
Thursday, 24 de January, 2008 a les 17:49h
Això s’està tornant una mescla entre el tomàquet, el 4º milenio i el salsa rosa. c3p3 volem proves! O sinó desvetllaré el teu afer secret a 2 bandes amb l’r2d2 i aquella rentadora tan mona de l’aparador de balay! xD
PD.: ho sento, és l’estrés…
Thursday, 24 de January, 2008 a les 19:06h
Merci xis! ja en tenim més dades
Pep, desvela’ns tot el que en saps l’afer erotico-robòtic, si us plau…
Friday, 25 de January, 2008 a les 13:39h
es nota q joc.
quina poca gracia.
Friday, 25 de January, 2008 a les 17:50h
Trobo q s una manera molt original de promocionar el monestir d st. benet.
No cal dir res mes.
Sunday, 27 de January, 2008 a les 18:10h
sergi, en el fons no es promociona el monestir sinó el complex propietat de Caixa Manresa.
Thursday, 7 de February, 2008 a les 12:19h
VISCA EL BARÇA!!!
Sunday, 2 de March, 2008 a les 2:38h
és un tema una mica caducat ja però ho he vist avui. si us interessa:
http://www.tiempobbdo.com/prensa/ficha.php?idnp=698&qs=
http://www.tiempobbdo.com/blog/%c2%bfes-posible-viajar-en-el-tiempo/#comment-6804
Monday, 3 de March, 2008 a les 0:05h
Moltes gràcies per la informació ‘una‘, l’he afegit a l’article.
Wednesday, 13 de August, 2008 a les 20:12h
si quereis saber mas entrar en SANT FRUITOS DIGITAL de como se trata a los trabajadores en món st benet y de que todo es marketing ,vereis los despidos masivos por reclamar nuestros derechos
Sunday, 15 de February, 2009 a les 13:54h
Aquest cap de setmana he estat a l’hotel de Mon de Sant Benet. dues nits. Al “econòmic” preu de 400 Euros. Em sembla impropi d’un establiment d’aquestes caracteristiques que tota la primera nit varem passar molt fred a la cambra. En avisar a l’hotel (molt poc amables tots) varen posar-nos dos calefactors que feien saltar una fase de la cambra i els endolls no anaven. En tornar-ho a comunicar (moltes vegades no agafen el telefon) varen dir-nos que ja ho mirarien i res de res. Estavem en una suite junior i les persianes de la terassa no anaven. El llum de fora a la terrassa no anaven. En fer servir la dutxa s’omplia l’espai del WC d’aigua. Havien de portar-nos una ampolla de cava a la cambra. Vaig haver-la de reclamar 4 vegades des la primera trucada fins que van portar-la van passar 80 minuts.
Crec que no pot ser que passi tot això i no tinguis ni una paraula de disculpa de la direccio de l’hotel.
Una vergonya i això que aquest es la joia de la corona del Bages. Quina pena.
El tracte no cal ni dir-ho como si fosin ells els clients per arrivar a la cambra has de baixar i despres pujar perque si no no es pot passar amb la maleta ni tans sol l’oferiment formal de “necessiten ajuda…” res de res….
L’austeritat de la vida monastica es una cosa i això en el meu pais se’n diu “Barra”, falta de profesionalitat, poca vergonya, abus etc…
Per si algun te ganes de fruir d’un cap de setmana amable o romantic potser que pensin en un altre lloc.
Salut companys.
Thursday, 13 de May, 2010 a les 16:17h
Ei, veig que parleu de l’anterior campanya de Món Sant Benet. Però heu vist la nova? La veritat és que és molt divertida i plena d’humor??? Estàs preparat per no caure en el pecat de la gola?? Jejeje. Jo no ho sé. Feu-hi un cop d’ull a www .monstbenet. com
Thursday, 13 de May, 2010 a les 20:12h
osti ferran! se’t veu el llautó d’una hora lluny company.
ferran, tu ets part de l’equip de Pauta, l’agencia de comunicació que ha fet aquesta última campanya per als del complex del monestir. I saps que no ho pots negar.
youtube.com/watch?v=D6J3i5Ij4JM
pauta-ec.com
És normal això de voler que el treball d’un mateix vagi bé i tingui èxit, però anar deixant spam per les cases dels altres no trobo que sigui la millor estratègia.
Com a agència de comunicació professional, no teniu cap altre millor mètode de promoció?
pautaec.com/es/projecte/19