Món Sant Benet, víctimes o creadors d’un nou màrqueting viral?


Ahir mateix, 17 de gener, van fer un comentari a l’article de les promeses d’en Zapatero. Tan bon punt el vaig veure vaig mal pensar, tenia tota la mala pinta de ser un altre comentari d’spam. És força semblant als que vaig rebre fa unes dies, a diferència de que aquest està escrit en català i conté un enllaç.

Vaig sospitar que el mateix autor hauria fet el mateix comentari a d’altres blogs, però es veu que va començar a escampar la cosa a partir d’ahir i els cercadors encara no n’havien indexat res. Avui, buscant una part del comentari ja es pot localitzar a utupia i un altre blog, suposo que en poc temps la campanya es propagarà més.

Aquest és el comentari:

Normalment paso pel teu blog, però mai havía deixat comentaris.
Felicitats, m’agrada molt. : )

He trobat aquest vídeo i em sembla molt curiós. Es tracte d’un reportatje d’una cadena de tv de no sé on, en el que es parla dels fenòmens extranys que han passat en un monestir a prop de Manresa. Aquí teniu el link.

http://www.youtube.com/watch?v=2aSIDBRqKMs

El vídeo, que té un cert regust al de l’àngel caigut, és una part d’un reportatge d’una cadena de televisió anglesa sobre l’existència d’el·lipsis en el temps al monestir de Sant Benet, situat prop de Manresa. I em sembla que no m’equivoco si afirmo que es part d’una campanya de màrqueting viral. Per què m’ho penso?

  1. La base científica de la teoria de les el·lipsis temporals és nul·la.
  2. El vídeo té més trampa que els del Fríker Jiménez.
  3. L’usuari de Youtube que ha penjat els vídeos just es va donar d’alta ahir.
  4. El comentari de l’usuari a Youtube enllaça amb la pàgina d’un complex turístic que seguidament comentaré, i també mostra aquesta mateixa adreça al final del vídeo.
  5. La suposada televisó anglesa 7Tv no existeix, o almenys no la trobo.
  6. Estan escampant el mateix comentari afalagador i mentider per varis blogs.

El que sí és tan cert com les seves parets centenàries és el monestir de Sant Benet situat al nou complex Món Sant Benet. El va inaugurar recentment el President i ofereix bàsicament els serveis de descans i repòs a l’hotel del complex, tast i tallers de cuina el·laborada i celebració de convencions; tot perfumat amb l’atractiu del monastir.

Així doncs, qui ha endegat la campanya viral? Jo tinc la teoria, basada en simples especulacions que l’empresa de publicitat, comunicació i màrqueting Lorem Ipsum SL és la responsable de la campanya.

Per què? Doncs perquè el domini del complex està registrat al seu nom i perquè el tipus de campanya pot encaixar perfectament dins una empresa d’aquest perfil. I que consti com a registrador del domini que vol dir? Home, doncs que probablement la web l’han dissenyada ells, cosa que puc confirmar amb la còpia que hi ha guardada als servidors de Google d’una prova de la web que tenien penjada a un domini que pel que veig tenen destinat a posar-hi proves del projectes que porten a terme.

No cal dir que em puc equivocar, tot són elucubracions. Si algú en té més informació o ho pot desmentir que ho faci si us plau. Sinó simplement continuaré suposant que això és la campanya d’aquesta agència per donar a conèixer de la forma més fàcil i ràpida un dels seus treballs.

Informació fresca a dia 24 de gener de 2008

Laboratori de l'Escola Paidós de Sant Fruitós

En els darrers dies hi han hagut novetats. Per una part sembla que l’ofensiva publicitària obre un nou front a la ràdio, ahir al vespre vaig sentir l’anunci a Rac1 que deia més o menys el mateix que el comentari repetitiu. Si algú l’escolta un altre cop, i em pot dir l’hora exacta en que s’ha emès ho agrairé (utopiq{garrofa}utupia.com).

Per contra ja ha caducat la còpia de la pàgina que hi havia als servidors de Google, però això ho rescabalen els comentaris -que agraeixo- de l’stb que afirma haver treballat a Lorem Ipsum SL i saber que utilitzen aquestes tècniques, i de la xis que ha reconegut el laboratori del vídeo, és de l’escola Paidos de Sant Fruitós on ella va anar de petita. O sigui que d’expert anglès en martingales temporals res de res.

I de regal un petit recopilatori d’alguns llocs on he trobat l’infame comentari:

Rectificació a dia 2 de març de 2008

No sé ben bé si el que jo suposava era erroni, però està clar que la campanya l’han endegat els de l’agència Tiempo BBDO, el mateixos de la campanya del Amo a Laura o del fals robtario de la cadira del Zapatero. Gràcies a una, per la informació.

El que em queda per esbrinar, és quina relació hi ha entre els de Lorem Ipsum i els de Tiempo BBDO…

22 comentaris a “Món Sant Benet, víctimes o creadors d’un nou màrqueting viral?”

  1. jgbusquets ha dit:

    Una campanya de propaganda de puta mare, sens dubte… original.

  2. utopiq ha dit:

    Si la campanya és bona o dolenta és discutible, en tot cas això ho diran els resultats. Però d’original no en té gaire cosa, el màrqueting viral ja no és gaire innovador a dia d’avui.

  3. stb ha dit:

    Us confirmo que es marketing viral… jo he treballat a st. benet i ho se de bona font.

  4. utopiq ha dit:

    Moltes gràcies per la informació stb!

  5. c3p3 ha dit:

    no estig d’acord

  6. utopiq ha dit:

    c3p3, si vols ens pots explicar perquè no hi estàs d’acord. Se’n diu argumentar.

  7. xis ha dit:

    És un muntatge!!el laboratori que es veu en el video és el laboratori de l’escola Paidos, a Sant Fruitós, on havia anat de petita!
    A més, l’experiment del rellotge de sorra és tan fàcil com grabar el rellotge al revés!

  8. Pep ha dit:

    Això s’està tornant una mescla entre el tomàquet, el 4º milenio i el salsa rosa. c3p3 volem proves! O sinó desvetllaré el teu afer secret a 2 bandes amb l’r2d2 i aquella rentadora tan mona de l’aparador de balay! xD

    PD.: ho sento, és l’estrés…

  9. utopiq ha dit:

    Merci xis! ja en tenim més dades :D

    Pep, desvela’ns tot el que en saps l’afer erotico-robòtic, si us plau…

  10. joan ha dit:

    es nota q joc.
    quina poca gracia.

  11. sergi ha dit:

    Trobo q s una manera molt original de promocionar el monestir d st. benet.
    No cal dir res mes.

  12. utopiq ha dit:

    sergi, en el fons no es promociona el monestir sinó el complex propietat de Caixa Manresa.

  13. Culé ha dit:

    VISCA EL BARÇA!!!

  14. una ha dit:

    és un tema una mica caducat ja però ho he vist avui. si us interessa:
    http://www.tiempobbdo.com/prensa/ficha.php?idnp=698&qs=
    http://www.tiempobbdo.com/blog/%c2%bfes-posible-viajar-en-el-tiempo/#comment-6804

  15. utopiq ha dit:

    Moltes gràcies per la informació ‘una‘, l’he afegit a l’article.

  16. jsimarro ha dit:

    si quereis saber mas entrar en SANT FRUITOS DIGITAL de como se trata a los trabajadores en món st benet y de que todo es marketing ,vereis los despidos masivos por reclamar nuestros derechos

  17. jordi ha dit:

    Aquest cap de setmana he estat a l’hotel de Mon de Sant Benet. dues nits. Al “econòmic” preu de 400 Euros. Em sembla impropi d’un establiment d’aquestes caracteristiques que tota la primera nit varem passar molt fred a la cambra. En avisar a l’hotel (molt poc amables tots) varen posar-nos dos calefactors que feien saltar una fase de la cambra i els endolls no anaven. En tornar-ho a comunicar (moltes vegades no agafen el telefon) varen dir-nos que ja ho mirarien i res de res. Estavem en una suite junior i les persianes de la terassa no anaven. El llum de fora a la terrassa no anaven. En fer servir la dutxa s’omplia l’espai del WC d’aigua. Havien de portar-nos una ampolla de cava a la cambra. Vaig haver-la de reclamar 4 vegades des la primera trucada fins que van portar-la van passar 80 minuts.
    Crec que no pot ser que passi tot això i no tinguis ni una paraula de disculpa de la direccio de l’hotel.
    Una vergonya i això que aquest es la joia de la corona del Bages. Quina pena.
    El tracte no cal ni dir-ho como si fosin ells els clients per arrivar a la cambra has de baixar i despres pujar perque si no no es pot passar amb la maleta ni tans sol l’oferiment formal de “necessiten ajuda…” res de res….
    L’austeritat de la vida monastica es una cosa i això en el meu pais se’n diu “Barra”, falta de profesionalitat, poca vergonya, abus etc…
    Per si algun te ganes de fruir d’un cap de setmana amable o romantic potser que pensin en un altre lloc.
    Salut companys.

  18. ferran ha dit:

    Ei, veig que parleu de l’anterior campanya de Món Sant Benet. Però heu vist la nova? La veritat és que és molt divertida i plena d’humor??? Estàs preparat per no caure en el pecat de la gola?? Jejeje. Jo no ho sé. Feu-hi un cop d’ull a www .monstbenet. com

  19. utòpiq ha dit:

    osti ferran! se’t veu el llautó d’una hora lluny company.

    ferran, tu ets part de l’equip de Pauta, l’agencia de comunicació que ha fet aquesta última campanya per als del complex del monestir. I saps que no ho pots negar.

    youtube.com/watch?v=D6J3i5Ij4JM
    pauta-ec.com

    És normal això de voler que el treball d’un mateix vagi bé i tingui èxit, però anar deixant spam per les cases dels altres no trobo que sigui la millor estratègia.

    Com a agència de comunicació professional, no teniu cap altre millor mètode de promoció?

    pautaec.com/es/projecte/19

    Cliente: Caixa Manresa
    Encargo: Campaña de comunicación Món Sant Benet 2009
    Reto: Creación de una campaña publicitaria multicanal para promocionar Món Sant Benet como un polo de atracción de turismo cultural. La campaña consistió en la creación de la imagen, diseño de los canales de difusión y gestión de medios.

Deixa el teu comentari

Has d'identificar-te per escriure un comentari.