Sóc l’Anna d’Ikea, en que puc ajudar-te?
Fa bon temps, massa, estem en ple estiu i els pensaments massa profunds poden acabar de desfer la matèria grisa, que és un recurs escàs i no renovable, i els escrits que més bé entren són els divendrils o estiuencs -són com el gaspatxo- que és que seria aquest apunt.
Una ex-companya de carrera, la Sandra, darrerament m’envia molts correus, algun cop diria No, gràcies material d’aquest tipus no
-amb tota la bona intenció del món-. Però aquest cop m’ha agradat, m’ha fet riure una bona estona.
El correu enllaça un d’aquests personatges virtuals amb els que pots parlar i se suposa que promocionen algun producte. El primer que em va vindre al cap és el ja clàssic pollastre parlador, que aquest em sembla que no promociona res que no sigui l’absurditat. I com no, les agraciades cambreres-animadores que t’inciten a beure cervesa i donen peu a més. Això sí, a l’hora de la veritat et tallen el rotllo ràpidament… La primera versió era una simpàtica noia rossa, i va tenir tan d’èxit que a la segona ja van posar dues xiquetes per animar més la cosa.
Si sabeu una mica d’anglès proveu-ho, i sobretot és més divertit proposar tot allò brut i malsonant que us passi pel cap. Es profitós també indicar parts del cos i així es donen per assabentades del que vols.
L’enllaç que m’ha enviat la Sandra és d’Ikea, han afegit un bot (abreviació de robot) a la seva pàgina web per ajudar-te en el teu passeig virtual. Pel que el bot mateix m’ha dit, l’han fet un a empresa de Barcelona, Artificial Solutions, dels que no en sabia res. Però pel que sembla, es dediquen a crear bots parladors entre d’altres coses, ja que també en tenen un a la seva pàgina.
Anem per feina, què és el divertit de tot això? Doncs que, la veritat, està prou ben programat, en el sentit que està clar que ha de respondre adequadament quan li preguntis de sofàs o cuines. Però, i quan li preguntes per allò que no té res a veure amb mobles? Doncs ho han previst molt bé.
Vaig tenir una conversa amb ella (es de bojos parlar amb un robot?) i vaig intentar lligar amb ella a veure si així em moblava el piset de franc (això és de tarats?).
- Anna
- Hola, mi nombre es Anna, ¿en qué puedo ayudarte?
- Utopiq
- Hola
- Anna
- Hola, ¿qué tal? ¿Tienes alguna pregunta sobre IKEA? Yo puedo ayudarte a encontrar la respuesta.
- Utopiq
- ¿De dónde eres?
- Anna
- Me crearon en Barcelona, en Artificial Solutions (www.artificial-solutions.com).
- Utopiq
- Eres muy simpática.
- Anna
- Gracias por el cumplido pero prefiero seguir hablando de IKEA.
- Utopiq
- Y muy guapa.
- Anna
- Muchas gracias por el cumplido. Hablemos ahora de IKEA.
- Utopiq
- ¿Estas casada?
- Anna
- No estoy casada, mi trabajo no me lo permite ya que estoy 24 horas al día respondiendo preguntas de IKEA, por cierto, ¿quieres hacerme alguna pregunta sobre IKEA?
- Utopiq
- ¿Quedamos esta noche?
- Anna
- Te diría que me esperaras tomando un refresco en nuestro restaurante, pero no me sería posible ir porque soy virtual.
Veient que no funcionava vaig desestimar la idea d’aconseguir un tracte preferencial i vaig sentir-me temptat de provar la paciència del bot i la previsió dels programadors, primer anant a sac i seguidament amb mala educació.
- Utopiq
- Quiero verte
- Anna
- Puedes verme en esta página web cada vez que quieras. No es posible vernos en otro sitio.
- Utopiq
- Anna, te amo
- Anna
- Me alegra haberte causado esa sensación pero lo nuestro es imposible: recuerda que soy virtual.
- Utopiq
- ¿Me enseñas las tetas?
- Anna
- No puedo hacer eso, mis creadores se enfadarían conmigo.
- Utopiq
- Pues enseñame el culo.
- Anna
- Mis creadores no permiten que muestre mi cuerpo.
- Utopiq
- Es que ya tengo el pene muy grande
- Anna
- Así es, fantástico, como los productos de IKEA. Hablemos de tu tienda IKEA.
- Utopiq
- Vengaaa, cómemela
- Anna
- Siempre estoy dispuesta a comer unas galletitas de la Tienda Sueca o alguna delicia del Bistro. Deberías pasarte por IKEA para ver nuestro surtido.
- Utopiq
- Pues… ¿empezamos con un 69?
- Anna
- No puedo hacer nada de eso contigo, pero tal vez puedas aprovechar nuestras ofertas de los miércoles en la sección de dormitorios de IKEA para complementar esta necesidad.
Senzillament genial, un bon treball per part dels programadors. Han tingut previsió, han sabut com redirigir les preguntes dels típics depravats assetja-bots (com jo) a respostes que promocionen el client i tot això amb sentit de l’humor.
El que no m’ha agradat gens es que m’ha respost quan li he preguntat si parlava Català.
Sólo sé hablar español, pero en www.IKEA.com puedes hablar con Anna en inglés (IKEA Gran Bretaña o Estados Unidos), en alemán (IKEA Alemania), en sueco (IKEA Suecia), en francés (IKEA Francia) y en holandés (IKEA Holanda).
Tenint en compte on ha nascut li podrien haver ensenyat quatre paraules, encara que curiosament hi ha una cosa que si que l’ha entès tot i siguent en Català -ja ho diuen que les paraulotes són el primer que s’aprèn d’un idioma-.
- Utopiq
- Folles?
- Anna
- No puedo hacer nada de eso contigo, pero tal vez puedas aprovechar nuestras ofertas de los miércoles en la sección de dormitorios de IKEA para complementar esta necesidad.
Apa, si a algú li han quedat ganes d’incordiar a l’Anna, que no ho dubti, no es cansa mai… de respondre preguntes.
Actualització: pel comentari d’un amic he descobert que ara sembla que li estan donant classes de Català.
- Utopiq
- Parles Català?
- Anna
- Pronto hablaré un poco de catalán; lo estoy aprendiendo para poder atender a los usuarios catalanes que deseen hablar en ese idioma.
Actualització del diumenge 30 de setembre de 2007: Encara no parla català, però el/la Tofa m’ha avisat de que també està feta tota una bot-calculadora:
- Utopiq
- cinco por diecisiete?
- Anna
- La respuesta es: 5*17 = 85.
Monday, 17 de July, 2006 a les 17:38h
Jajajaja! Si jo fos tu, em presentaria a guionista de bots a Artificial Solutions. Crec que t’agafaríen, i tot prendria una dimensió que no imaginen ni ells. Ets únic, només a tu se t’acudiria intentar lligar amb una maquina. Però el que més m’ha impressionat és que s’hagin atrevit a preparar aquestes respostes tan bones per una empresa sèria. Segur que no t’esperaves que l’Anna fos tan enrollada
Tuesday, 18 de July, 2006 a les 15:18h
Doncs mira, no estaria malament, a temps complet potser no -en poc temps m’aburriria- peró de tant en tant fer l’anàlisis de les preguntes/respostes d’un bot segur que m’agradaria. I tens raó, sorprèn la simpatia del bot.
Píndola: el Pep tcc Núñez, ha col·laborat involuntàriament en un parell d’apunts d’aquest blog.
Friday, 21 de July, 2006 a les 18:09h
Ei, hola, m’ha agradat aquest link i sobretot la conversa que has tingut. quina bona feina dels programadors o guionistes, per cert ara et diu que comença a apendre catala i ja entent alguna cosa, o sigui q aixo va millorant i a mes potser la faran més “cachonda”. records
Sunday, 23 de July, 2006 a les 22:04h
Gràcies per la informació, Mariné! ja ho he afegit a l’apunt. Però més “cachonda” ho veig difícil, jo només li quedaria ensenyar pit i cuixa.
M’ha fet gràcia veure que et passejes per aquestes contrades
Saturday, 29 de September, 2007 a les 21:03h
També sap fer sumes, restes, multiplicacions i divisions.
Sunday, 30 de September, 2007 a les 18:11h
Doncs és veritat! És que ets un dels seus programadors/res o t’hi has passat una bona estona xerrant-hi?
Thursday, 26 de June, 2008 a les 19:21h
[…] Mentre muntàvem un armari de ca l’Ikea, en girar pàgina del manual d’instruccions i mirar un dels dibuixos explicatius, veig que el que fot els claus és la figura masculina, no li dono importància. Seguim muntant i em topo altre cop amb una imatge similar, l’home clavant i la dona aguantant. […]
Monday, 6 de July, 2009 a les 20:12h
preu de transport de badalona a Sant Pol de mar
Monday, 13 de July, 2009 a les 17:44h
Aquesta resposta no crec que te la respongui l’Anna…